Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory přispívající k fungování sociální inkluze na školách
Jandová, Helena ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
Práce se zabývá faktory, které přispívají k fungování sociální inkluze ve vzdělávání. Výzkum je zaměřen na jednu ze základních škol, která byla vybrána podle předem stanovených kritérií. V teoretické části došlo k vymezení nejdůležitějších pojmů, které se váží k sociální inkluzi ve školách s ohledem na výzkumné otázky. Mezi důležité faktory, na něž se zaměřuji, je kultura školy, do níž řadím prostředí školy, normy a hodnoty školy, formy komunikace a spolupráce s partnery školy, mezi něž patří zejména rodiče. Dále se orientuji na to, jakým způsobem škola nastoluje vztahy s organizacemi občanského sektoru, které se inkluzivním vzděláváním zabývají. Vzhledem k cílům práce byla zvolena kvalitativní strategie. Výzkumný vzorek byl sestaven z třech typů aktérů, kteří se k vybrané škole nějak vztahovali. Sběr dat probíhal formou hloubkových rozhovorů s aktéry vybranými převážně metodou sněhové koule. Každou ze skupin jsem poté zvlášť analyzovala a vytvořila nejdůležitější kategorie. V závěrečné práci jsou srovnávány nejpodstatnější zjištění z analýzy dat a vyvozeny závěry, které se váží k výzkumným otázkám. Klíčová slova: sociální inkluze ve vzdělávání, znevýhodněné děti, kultura školy, organizace občanské společnosti, spolupráce, partnerství, komunikace

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.